Umeälven och Matskålar

Det var i fredags kring middagstid, jag och Elis skulle ta oss från Teg till Grubbe med mina fötter. Den sträckan är ändå hyffsat lång och jag valde mellan att ta den snabbaste vägen eller den lite mysigare. Valet blev den mysigare, längs strandprommenaden. Jag ångarar mig inte, huua att gå längs Storgatan/Backenvägen med all trafik får en att bli stressad även om man har gott om tid på sig. Så här kommer lite bilder från den sträckan. På ett ställe där jag ofta lekte när jag var yngre, där Tvärån mynnar ut i Umeälven såg vi att flyttfåglarna ( tror jag ) börjat samla i hop sig. Det bärjar kännas oundvikligt, hösten är nog på väg.

Elis umgås med sin Mormor
Elis har fått sig ett superfint matkit från www.supporterprylar.se. Tack tack :) Matskål, gaffel, sked och lock med fotbollsklubben Liverpools märke på. Toppen grejer, då kan man ha en liten påse med banangrötspulver i och lite varmt vatten i en termos. Superlätt att blanda ihop vart man än är. Sen är det bara att sätta på locket igen och ta hem för diskning.
På återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0